Reklamačný poriadok online rozhrania
spoločnosti MAT-obaly, s r.o. (ďalej len "Obchodník") pre online rozhranie https://eshop.mat-obaly.sk (ďalej len "Reklamačný poriadok").Reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonmi:
- č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník,
- č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník,
- č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, v aktuálnom znení právnych predpisov.
Cieľom reklamačného poriadku je uviesť:
1. Úvodné ustanovenia:
- Reklamačný poriadok je vydaný obchodníkom a prevádzkovateľom online rozhrania spoločnosťou
- MAT-obaly, s. r. o., so sídlom Cesta poľnohospodárov 787, 971 01 Prievidza, SR,
- zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Trenčín, odd.: Sro, vložka číslo: 12313/R,
- IČO: 36 315 303,
- e-mail: eshop@mat-obaly,
- tel.č.: +421 904 147 670.
- Korešpondenčná adresa prevádzky obchodníka: MAT-obaly, s. r. o., so sídlom Cesta poľnohospodárov 787, 971 01 Prievidza, SR
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje na spotrebiteľskú kúpnu zmluvu uzavretú medzi obchodníkom a spotrebiteľom na základe elektronickej objednávky a jej potvrdenia medzi obchodníkom a Spotrebiteľom, ktorý nakupuje produkt za účelom osobnej spotreby fyzických osôb alebo za účelom ďalšieho podnikania a predaja iným subjektom, podľa podmienok upravených vo Všeobecných obchodných podmienkach online rozhrania https://eshop.mat-obaly.sk (ďalej len "Zmluva").
- Pod pojmami "Spotrebiteľ" a "Obchodník" používanými v tomto Reklamačnom poriadku sa rozumejú zmluvné strany spotrebiteľskej kúpnej zmluvy.
- Pod pojmom "Produkt" sa rozumie predmet kúpy zo Spotrebiteľskej kúpnej zmluvy.
- Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Spotrebiteľa v prípade, že má produkt pri dodaní produktu a v určenej dobe vady v rozpore so Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou a z toho vyplývajúcu zodpovednosť Obchodníka a ďalej odstúpenie od Spotrebiteľskej kúpnej zmluvy zo strany Spotrebiteľa a podmienky uplatnenia nárokov z vád zakúpeného produktu.
- Obchodník poskytne spotrebiteľovi na svojeom online rozhraní https://eshop.mat-obaly.sk pred uzavretím Spotrebiteľskej kúpnej zmluvy informácie o kupovanom produkte, za účelom aby sa Spotrebiteľ mohol oboznámiť najmä s hlavnými vlastnosťami a inými parametrami produktu, cenou, spôsobom dopravy, poštovným, platobnými podmienkami a lehotou dodania.
2. Právo na uplatnenie reklamácie a možnosť vrátenia produktu:
- Spotrebiteľ je povinný v prípade, že sa u zakúpeného produktu vyskytne vada, bezodkladne o tejto skutočnosti informovať obchodníka a vytknúť vady odôvodňujúce vady dodaného produktu v rozpore s uzavretou Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.
- Súčasne s vytknutím vád zasiela Spotrebiteľ obchodníkovi i zakúpený produkt za účelom posúdenia reklamácie.
- Je nevyhnutné pre správne posúdenie, aby reklamovaný produkt bol doručený obchodníkovi v primeranom stave, ako bol doručený spotrebiteľovi, musí byť čistý, úplný, v súlade právnymi predpismi.
- Spotrebiteľ má právo neprevziať produkt od dopravcu v prípade dodania produktu v rozpore so Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou (s objednávkou Spotrebiteľa) alebo v prípade dodania produktu v poškodenom obale.
- V prípade dodania produktu v rozpore so Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou má Spotrebiteľ právo na to, aby mu obchodník bezplatne a bez zbytočného odkladu dodal produkt v súlade s podmienkami dohodnutými v Spotrebiteľskej kúpnej zmluve a to podľa požiadavky Spotrebiteľa buď výmenou produktu a/alebo dodaním chýbajúceho množstva, prípadne jeho opravou, ak je to možné.
- Ak nie je takýto postup možný, má právo Spotrebiteľ požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť.
- Podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji produktu alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku má Spotrebiteľ - fyzická osoba bez IČO má právo od Spotrebiteľskej kúpnej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia produktu, pričom je nevyhnutné, aby písomné oznámenie Spotrebiteľa o odstúpení od Spotrebiteľskej kúpnej zmluvy spolu so zakúpeným produktom boli obchodníkovi doručené v uvedenej lehote. Produkt musí byť nepoškodený, obal musí byť celistvý, neotvorený a výrobok musí byť v stave, v akom bol doručený spotrebiteľovi.
- V prípade odstúpenia od Spotrebiteľskej kúpnej zmluvy podľa čl. II. ods. 3 tohto Reklamačného poriadku je obchodník povinný vrátiť spotrebiteľovi - fyzická osoba bez IČO najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od Spotrebiteľskej kúpnej zmluvy cenu zaplatenú za produkt vrátane nákladov na dopravu a poštovné.
- V prípade odstúpenia od Spotrebiteľskej kúpnej zmluvy podľa čl. II. ods. 3 tohto Reklamačného poriadku je Spotrebiteľ - fyzická osoba bez IČO povinný produkt vrátiť buď osobne v prevádzke spoločnosti MAT-obaly, s r.o. alebo odoslaním produktu na adresu prevádzky spoločnosti:
- MAT-obaly, s. r. o., so sídlom Cesta poľnohospodárov 787, 971 01 Prievidza, SR.
- Na uvedenú korešpondenčnú adresu uplatňuje Spotrebiteľ i prípadné vady produktu.
3. Zodpovednosť obchodníka a reklamácie:
- Obchodník zodpovedá za vady produktu v rozpore so Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, ktoré má produkt pri prevzatí Spotrebiteľom a za vady a nedostatky produktu, ktoré sa prejavia po prevzatí produktu, v záručnej dobe.
- obchodník nezodpovedá za vady produktu v prípade, že:
- vadu produktu spôsobil spotrebiteľ sám svojou činnosťou alebo nečinnosťou, opomenutím činnosti alebo konaním tretej osoby, ktorá nakladala s produktom po prevzatí Spotrebiteľom,
- vadu produktu spôsobil spotrebiteľ sám nesprávnym skladovaním produktu,
- spotrebiteľ mal vedomosť pred prevzatím produktu o vade produktu a/alebo bol na túto skutočnosť výslovne upozornený a ak bola pre vadu poskytnutá zľava z ceny produktu,
- vady vznikli v záručnej dobe v dôsledku spotrebovania produktu, spôsobeného bežným používaním, nesprávnym používaním, boli porušené ochranné plomby a obaly na produkte
- boli vady spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do produktu alebo jeho súčastí.
- O prijatej reklamácii je spotrebiteľovi oboznámený a informovaný na spotrebiteľom určenú e-mailovú adresu, v prípade osobného odovzdania reklamácie a produktu potvrdením, s uvedením:
- dátumu uplatnenia reklamácie;
- aký produkt a aká vada na produkte sa reklamuje;
- kedy a kde bol produkt zakúpený;
- cena, za ktorú bol produkt zakúpený.
- Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu bezodkladne, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. obchodník je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie.
- Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
- Spotrebiteľ je povinný uplatniť reklamáciu písomne s vlastnoručným podpisom a je povinný v reklamácii určito, zrozumiteľne, správne a presne uviesť reklamované skutočnosti.
- Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu: - osobne v prevádzke obchodníka alebo odoslaním reklamovaného produktu spolu s reklamačným listom poštou na adresu prevádzky Obchodníka:
- MAT-obaly, s. r. o., so sídlom Cesta poľnohospodárov 787, 971 01 Prievidza.
- email: eshop@mat-obaly.sk
- Na reklamáciu produktu sa vzťahujú ustanovenia zákonov:
- č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník ak sa jedná o spotrebiteľa bez IČO,
- č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník ak sa jedné o spotrebiteľa - podnikateľa,
- č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
- V prípade, že obchodník uzná vadu produktu, pri vadách produktu, ktoré spotrebiteľ včas uplatní, má spotrebiteľ právo na:
- Pri odstrániteľných vadách:
- Spotrebiteľ má právo požadovať, aby bola vada bezplatne, riadne a včas odstránená alebo aby bola vadná vec vymenená za vec bez vád; obchodník je povinný bez zbytočného odkladu vadu odstrániť alebo vymeniť vadnú vec za vec bez vád
- Spotrebiteľ má právo požadovať doplnenie chýbajúceho množstva,
- Obchodník je oprávnený vždy vymeniť vadnú vec za bezvadnú. Obchodník však nie je povinný vec vymeniť, ak by mu tým vznikli neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť vady.
- Pri neodstrániteľnej vade, ktorá nebráni tomu, aby sa vec užívala riadne ako vec bez vady:
- Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny podľa charakteru a závažnosti vady.
- Pri odstrániteľných vadách:
4. Záverečné ustanovenia:
- Tento reklamačný poriadok obchodníka sa nevzťahuje na predaj neštandardného produktu vyrobeného na zákazku.
- Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 1.7.2024.